מהו חזון? בשביל מה צריך את זה?

כיצד לוקחים את המילה הגדולה הזו "חזון" והופכים אותה למשהו שאנחנו יודעים להתמודד איתו, להבין איך מיישמים ומוציאים אותו לפועל, להפוך את הרעיון לעסק, שמביא לידי ביטוי את הערכים ותפיסות העולם שלנו – האישיות והעסקיות.

חזון – מילה גדולה, אבל כזו שאפשר בקלות להפוך למשהו שקל יותר להתחבר אליו. בואו נקרא לו תמונת עתיד מיטבית, למשל.

 

איך זה ייראה

נניח שהחלטתי לארח את כל המשפחה המורחבת לליל הסדר.

 

בחזוני, לצורך העניין, אני יכולה לראות פחות או יותר איך ייראה ערב החג אצלי.

באיזה כלים ובאיזה מפות אשתמש, מה יהיו שילובי הצבעים, אלו מנות אגיש לשולחן, איך יתנהל הערב בין קריאת ההגדה לארוחה ומהי מידת החשיבות שאייחס לכל חלק בערב הזה.

 

מהמידע הדמיוני הזה אגזור את רשימת הקניות, את סדר הפעולות, את תכנון העבודה, משם אשכיל לכמת עלויות ואוכל להחליט לגבי האצלת סמכויות.

"אחותי, בחייך, תכיני קינוח…"

 

חזון עסקי

על אותו עיקרון בדיוק מושתת רעיון החזון של מיזם עסקי. של כל עסק.

 

שום עסק מצליח לא התחיל בלי איזשהו רעיון שרצה, אבל ממש רצה, להיות מוצר חדשני, שירות מיוחד שנולד מתוך זיהוי צורך או סיפור מסגרת שמאגד בתוכו מספר שירותים או מוצרים תחת גג אחד.

 

החזון של העסק שלנו, כאשר הוא עומד לנגד עינינו כתמונה שלמה, מאפשר לנו לתכנן את ה"איך" כדי לממש את ה"למה" בדרך הייחודית לנו.

והדרך הייחודית לנו היא הדרך היעילה ביותר, כי היא שלנו, כי אנחנו בעצמנו כובשים לנו שביל חדש שאיש לא עבר בו קודם.

 

מה כולל החזון העסקי

תמונת החזון הזו כוללת בתוכה הכל. את המקום, את האנשים, את התרומה שלנו לעולם, את הערכים ואת האמונות שלנו, את סביבת העבודה, את קהלי היעד, את הצבעים והריחות. הכל.

ככל שהיא תהיה מדויקת יותר, ככל שהיא תביא בחשבון את הצדדים הכלכליים, המנטליים, הרגשיים והערכיים שאנחנו בעצמנו רוצים שם, כך היא תהיה מהודקת יותר ועל כן מעוררת תשוקה ושאיפה להצליח ולממש אותה.

 

התמונה של הדברים שיהיו

תמונת החזון מספקת לנו מבט עמוק אל ההוויה של חיינו שלנו בתוך העסק הזה. אם נוכל להרגיש אותה אז היא תימצא שם, אתנו, לאורך כל הדרך.

כאשר נצליח לראות תמונה שכזו נוכל לגזור ממנה את המטרות שבדרך, את יעדי המשנה, את הצרכים, לבחון חלופות לאילוצים ולבלת"מים, לבחור את מי נרתום לעזרה ומהיכן נשיג את המשאבים הדרושים, כלכליים ואחרים.

 

עכשיו, התמונה כבר הולכת ומתבהרת.

 

זה הזמן, ורק לאחר שאנחנו יודעים פחות או יותר לאן אנחנו רוצים להגיע ואיזה נעליים נצטרך בשביל המסע הזה…

רק עכשיו נוכל לבנות לעצמנו תכנית פעולה מפורטת שתיקח אותנו קדימה בדרך להגשמה.

 

זכרו, אם יש "למה" מדויק קל לבנות את ה"איך".

לקריאת הכתבה באתר The Biz לחצו כאן

סיגל בר – שוברת קירות

מאמנת אישית לאנשים עם אומץ
sigal@sigalbar.co.il
054-6678044

השארת תגובה