אימון אישי | הרצאות |סדנאות

054-6678044

אל תהיי שלילית

איך צולחים בשלום את אתרי ההיכרויות?

לא פוחדים, שומרים על אופטימיות ולא מתייאשים | שיר־לי גולן

 

לא פשוט למצוא אהבה באמצע החיים.

מצוידות בילדים בוג­רים מספיק כדי להיות דעתנים ובחששות סבירים מפני גברים שמחפשים רק זיונים, בעידן שבו חיפוש קצר בגוגל עלול להעלות תוצאות מסמרות שיער על אודות הגבר החביב שלא באמת יכול לה­ סתיר את עברו המפוקפק, אין פלא שנשים רבות פוסקות בצער "אין גברים שווים באתרי ההיכרויות".

מצד שני, גם במטבח הביתי לא מסתובבים גברים כאלה. "אני שומעת המון את המשפט הזה מפי נשים שמחפשות זוגיות פרק א; פרק ב׳ או פרק ג׳", אומרת המאמנת האישית סיגל בר, מרצה ומנחת סדנאות לניהול פחדים. "לפ­עמים אני תוהה אם הן באמת מאמינות בזה. כאחת שטיילה לא מעט באתרים האלה ומצאה שם את ב; את ג׳ ואת ד', אני רוצה לומר למחפשות שכל משפט מהסוג הזה, כאשר הוא הופך להיות חלק מהאמונה שלהן, הוא סוג של נשק לה­שמדה עצמית".

חשיבה חיובית מעולם לא הזיקה לאיש. ­"ראשית, כולנו יודעות שגישה שלילית לא תקדם אף אחד לשום מקום אף פעם. שנית, כדאי לזכור את העוצמה והסוג של האנרגיות שאנחנו מפעילות כשאנחנו רוצות למצוא משהו אחר, לא גבר. נניח חניה, או עבודה, או בגד חדש, או חברה ותיקה מהגן. נכון שכאשר את בטוחה שלא תמצאי ואת מתכווננת על ׳אין סיכוי', את באמת לא מו­צאת? ונכון שכשאת בטוחה שתמצאי את באמת מוצאת? אז גבר פנוי וראוי באתר היכרויות הוא לא כיפה אדומה שיש רק באגדות. יש כאלה, ועל הסיכוי של כל אחת למצוא כזה משפיעה מאוד ההתייחסות שלה לעניין".

הברירה הטבעית

אתרי ההיכרויות הם מיקרוקוסמוס של החב­רה שבה אנחנו חיים. "בהנחה שלכל מחפשת יצא להכיר בשנתיים האחרונות בערך מאה גברים דרך חברים, בסביבת המשפחה, העבודה או הטיולים שלה אלה שהכירה במקרה, מחוץ לאתרי ההיכ­רויות- סביר שמתוך המאה היו שלושה שגרמו לה לשים לב אליהם, להרהר באפשרות שהם מתאימים לה, והגיוני שהיא עצמה מצאה חן לפ­חות בעיני אחד מהם. אם מחוץ לאתרי ההיכרויות אחד למאה זה מצוין, גם שם מספיק אחד, שהרי אנחנו מחפשות את האחד הזה. אז מה זה בעצם משנה אם מיליוני גברים באתרי ההיכרויות הם פסיכים, אידיוטים או נשואים.

הרי לא נכנסנו לא­תרי ההיכרויות כדי לתקן את העולם, אנחנו שם כדי למצוא את האחד הזה שמתאים לנו". על כל פוסט באתר היכרויות יהיו תמיד כאלה שתגובותיהם ינועו בין משעשעות להזויות למד פרכות, לצד הבלהות מוצלחות, שיובילו לשלב הבא – השיחה הטלפונית.

הסלקציה כוללת כמה שלבים: רמת השיח הכתוב באתר צריכה להוביל או לא לשיחת טלפון. רמת העניין, הקול והאישיות כפי שהן מתבטאות בשיחה יובילו או לא למפגש פנים אל פנים. ואז, בדייט, יהיו אלה רמת המשיכה, העניין, החזות, העיניים והכימיה, שיולידו או לא את הרצון להיפגש שוב.

"השלב האחרון בסלקציה הוא, מה לע­שות, במיטה. כי אם זה לא יעבוד שם זה לא יכול לעבוד", קובעת בר. "מכאן והלאה השמיים הם הגבול. כל אחד רואה זוגיות באופן שונה, בעיקר כשמדובר בפרק ב׳ ובאנשים בוגרים שהשעון הביולוגי שלהם כבר לא מתקתק יותר, שיש להם ילדים ומחויבויות נוספות, שיש להם חיים מלאים גם בלי זוגיות. זה, אגב, ערך עליון בעיניי, כיוון שלא הייתי רוצה להיות האחראית הבלעדית לאושרו של מישהו ולא הייתי רוצה אחראי אחר מלבדי לאושר האישי שלי. אי לכך, כאן נכנס למשוואה גם תיאום ציפיות". ואם הציפיות מתואמות?

"בשלב הזה, כאשר צלחנו את כל הגלים הגבוהים ועכשיו אנחנו שניים ששוחים לנו לאט וברגיעה במים עמו­קים אך שקטים יחסית, כאשר כל אחד מאיתנו יודע גם לשחות לבד – זה הזמן שבו הבחירה להישאר ביחד היא נקודתית, כמעט יומיומית. הזוגיות האופטימלית בעיניי היא זו שבה יש לי הזכות, האומץ, הבחירה והשקט להחליט בכל יום מחדש שכן, זה האיש שאיתו אני רוצה לבלות גם את היום הבא בחיי. וזה הכל, וזה מחייב, הטוב הזה. אין מקום להישען אחורה ולהנמיך את האש של המשיכה, החברות, הקשב, האינ­טימיות, המרחב האישי, העונג לתת ולקבל, הלמידה, השיתוף, הסקרנות וכל יתר המתנות שבקשר הזה. ויחד עם זה, אין לי שום ערבות שזה יימשך לנצח״.

 

לצפייה בכתבה המלאה לחצו כאן

%d7%a1%d7%99%d7%92%d7%9c-%d7%91%d7%a8-%d7%99%d7%93%d7%99%d7%a2%d7%95%d7%aa-pdf

%d7%a1%d7%99%d7%92%d7%9c-%d7%91%d7%a8-%d7%99%d7%93%d7%99%d7%a2%d7%95%d7%aa-pdf

דילוג לתוכן