אימון אישי | הרצאות |סדנאות

054-6678044

סיגל בר – שוברת קירות במגזין ״נשים״. לעוף על העולם על אמת.

מגזין "נשים" 18 בנובמבר 2016

אתגר ה-50

כתבתה של אילנה שטוטלנד, צילום: רמי זרנגר

img_1096  20

מאחורי הפחד יש דלת

סיגל בר, 60, מאמנת אישית, מרצה, מלווה מקוצרי קיבה ומנחת סדנאות לניהול פחדים בשיטת "ההיפך",

נמצאת בזוגיות, אימא לבן, ממושב בן שמן

האתגר: צלילה, צניחה חופשית, אופני שטח, טרקים וטיפוס קירות

המניע: "עד גיל 44 לא עשיתי שום פעילות גופנית וכמעט מתתי. שקלתי 140 ק"ג והייתי שקועה בנישואים מאוד קשים. יום אחד ראיתי מול עיניי ממש את ההלוויה שלי ואז התעוררתי והחלטתי לעשות שינוי.

הפעולה האקסטרימית הראשונה של חיי הייתה להתגרש. שנה אחרי הגירושין עשיתי ניתוח לקיצור קיבה ואז נזכרתי מי אני, מה היו החלומות הישנים שלי שלא הצלחתי להגשים, והתחלתי להגשים אותם."

ההתחלה: "בגיל חמישים עשיתי 'טיול אחרי צבא' עם הבן שלי והחברים שלו, שכלל בין היתר טיולי טרקטורונים ואופנועי שטח מעל התהומות של בוליביה. אחרי שירדתי במשקל 80 ק"ג הגשמתי חלום ילדות ועשיתי קורס צלילה. מאז אני צוללת על בסיס קבוע בארץ ובחו"ל. לפני חצי שנה, למשל, צללתי בקאריביים, כולל צלילת מים מתוקים במערת זקיפים ונטיפים עם פנסים בחושך.

כשהגעתי לגיל 53, בתור מתנה לעצמי ליום ההולדת עשיתי צניחה חופשית. גם כאן ההחלטה אם לקפוץ או לא לקפוץ, כשאני ישובה עם הרגליים מחוץ למטוס, החזירה אותי בדיוק לנקודה שבה התגרשתי, וקפצתי! אחר כך עשיתי טרקים בבוסניה, כשההכנות אליהם היו טיולי טרקים בהרי אילת עם מקלות הליכה. בהמשך הגעתי גם לאופני שטח.

מבחינתי, כל דבר שמפחיד אותי אני צריכה לנסות. לכן גם התחלתי לטפס על קירות, ושם גיליתי את האקסטרים שבסנפלינג".

ההנאה: ההתגברות על הפחד. זה מפחיד לעלות מעל תהום, הלב מפרפר, האדרנלין משתגע. לכן תחושת הניצחון ש'ניצחתי את הפחד שלי' זו בעצם ההנאה הגדולה מכל הפעילויות האלה. ואילו בצלילות שאני עושה יש היבט נוסף של הנאה – השלווה המושלמת שקיימת בעומקים האלה של ה-30 מטר".

הפחד: "גיליתי עם הזמן שבכל מקום שבו מתכווץ לי משהו בבטן מפחד, זה סימן שיש שם משהו שאני צריכה לעשות.

אני גם רואה את זה הרבה אצל מתאמנים שלי, שלצד איזשהו חלום, איזושהי תשוקה שלהם, עולה אצלם גם פחד גדול. מבחינתי בכל מקום שיש פחד, יש גם דלת לפתוח אותה למקום שאנחנו רוצים להגיע אליו.

פחד מניע את רוב האנשים, ונורא חבל שזה כך. אנשים לא מתפטרים ממקום עבודה שרע להם בו, לא מוצאים זוגיות, לא פותחים עסק בגלל שהם פוחדים. זה גורם לכך שהם נשארים במקום שלא טוב להם. לכן, שיטת "ההיפך" שאני עובדת בה אומרת לעבוד בניגוד לאינסטינקטים שלך. למשל, אם יש לך פחד גבהים, תעשה כמוני צניחה חופשית. וכמובן חשוב לדעת שאפשר ללמוד לנהל את רמת הפחד".

ההישג: "ההתמקצעות בצלילה. כיום אני כבר נמצאת בדרגת 'דייבמאסטר'. כמו כן, הצניחה החופשית והנפילה החופשית עם הרוח השורקת באוזניים והמעיפה את הלחיים הייתה מבחינתי ההישג הגדול ביותר, ואני לא יכולה להשוות את התחושה הזאת לשום דבר אחר שחוויתי".

התרומה: ברגע שאני יודעת שאני מסוגלת להתגבר על פחד שלי, זה מגביר את הביטחון העצמי. כיום אני יודעת שעם כל מה שיבוא אוכל להתמודד. את הידיעה הזאת אני משליכה על החיים ומשתמשת בה יומיום. מבחינתי אין 'אי אפשר'".

היעד הבא: נראה לי שלא השארתי לעצמי הרבה פחדים, או איזשהו אקסטרים לא פתור. אולי רק נותר לי לעשות קפיצת באנג'י, אבל לא נראה לי שאיהנה מהתחושה הזאת של להיות תלויה על חבל עם הראש למטה. זו הסיבה היחידה שעדיין לא עשיתי את זה".

מוכנים לקפוץ אתי למים?  צרו קשר 054-6678044

img_6310        5

הכתבה במלואה מגזין "נשים":

%d7%a0%d7%a9%d7%99%d7%9d1_page_1

לשיחה אישית אתי שעשויה לחסוך לך הרבה זמן, התלבטויות ותסכול – נא להשאיר פרטים כאן
ואני מבטיחה ליצור איתך קשר בהקדם.

דילוג לתוכן